LEVI`s to kultowa marka odzieżowa specjalizująca się w produkcji jeansów. Pierwsze niebieskie jeansy wyprodukowała w 1873 r. W tym wpisie znajdziecie krótką historię innowacyjnych pomysłów, które zaprowadziły ten brand na szczyty modowego „must have”.
1829 - Narodziny Levi Straussa
Levi Strauss urodził się w Buttenheim w Bawarii.
1853 - Założenie Levi Strauss & Co. w San Francisco, CA.
Po pracy ze swoimi braćmi w hurtowni pasmanteryjnej w Nowym Jorku, Levi emigruje do Gold Rush San Francisco. Otwiera własną firmę produkującą wyroby pasmanteryjne, aby obsługiwać małe sklepy amerykańskiego Zachodu.
1873 - Narodziny niebieskich jeansów
Levi Strauss & Co. i Jacob Davis otrzymują patent USA na „Ulepszanie otworów w kieszeniach”. Dodając metalowe nity do spodni roboczych wzmocnili je i stworzyli niebieskie jeansy, idealne dla pracujących mężczyzn.
1886 - Wprowadzenie znaku towarowego Two Horse
Znak „Dwa konie” przedstawia dwa konie odwrócone do siebie i próbujące rozerwać parę „kombinezonów od pasa”, jak nazywano spodnie
Levi's®. Logo symbolizowało siłę odzieży w obliczu konkurencji.
1934 – Pierwsze damskie spodnie Levi's®
Levi Strauss & Co. przedstawił pierwsze niebieskie dżinsy dla kobiet.
1936 - Pierwsze użycie czerwonego paska
Aby odróżnić produkty od konkurentów, czerwony pasek jest dodawany do prawej tylnej kieszeni dżinsów 501®, gdzie znajduje się on do dziś. W latach 60. popularność dżinsów, kurtek i innych produktów Levi's® doprowadziła firmę do utworzenia biur i fabryk w całej Europie i Azji.
1982 - LS & Co. Reaguje na rosnący kryzys AIDS
Darowizny pracowników w klinice Kaposi Sarcoma w San Francisco General Hospital zostają przekazane Fundacji Levi Strauss. W następnym roku w centrali firmy powstają grupy wsparcia dla pracowników HIV +.
1986 - Wprowadzenie Dockers®
Dockers® khakis rewolucjonizuje stroje biznesowe, gdy młodzi profesjonaliści przyjmują khaki jako swoje ulubione spodnie w miejscu pracy.
1991 - Założenie T.O.E.
Levi`s jest pierwszą międzynarodową firmą odzieżową, która wprowadziła kompleksowy kodeks postępowania dla wszystkich fabryk kontraktowych i licencjobiorców. Warunki zaangażowania określają normy etyczne, wymogi prawne i środowiskowe, zaangażowanie społeczności i standardy dotyczące pracy dzieci i pracy przymusowej, praktyki dyscyplinarne, godziny pracy, wynagrodzenia i świadczenia, wolność zrzeszania się, dyskryminację oraz zdrowie i bezpieczeństwo.
2003 - wprowadzenie Levi Strauss Signature
Znana dziś jako Signature od Levi Strauss & Co. ™, marka obsługuje klientów detalicznych w sklepach masowych, dając konsumentom zorientowanym na wartość dostęp do produktów firmy z dziedzictwem wysokiej jakości odzieży jeansowej.
2013 - Otwiercie Eureka Innovation Lab
Laboratorium innowacji jest ośrodkiem badawczo-rozwojowym poświęconym projektowaniu i prototypowaniu.
2015 - Rozpoczęcie programu chemicznego
Wiodący w branży program bada wpływ chemikaliów na zdrowie i środowisko, aby zidentyfikować bezpieczniejsze alternatywy i obszary innowacji.
2015 - Kolekcja Levi’s® New Women's Denim
Seria 700 została zainspirowana oryginalnymi niebieskimi dżinsami damskimi z 1934 r., seria 701. Spodnie zawierają dodatkowy stretch i autentyczne elementy, takie jak naszywka Two-Horse Design.
2016 - Programy pionierskie
Programy chemiczne, Water <Less® i dobrego samopoczucia pracowników dla większej branży zostały wprowadzone w nadziei na wywarcie większego wpływu na planetę i tych, którzy pracują w łańcuchu dostaw odzieży.
2017 - Kurtka Levi’s® Commuter ™ Trucker Jacquard ™
Zaprojektowana z myślą o rowerzystach technologia Jacquard ™ wpleciona w tę kurtkę Levi’s® umożliwia dostęp do muzyki, nawigacji i komunikacji, takich jak teksty i połączenia, za pomocą jednego rękawa.
2018 - Levi Strauss & Co. wprowadza Project F.L.X.
Projekt F.L.X. Digitalizuje projektowanie i rozwój wykończeń dżinsowych oraz umożliwia elastyczny i zrównoważony łańcuch dostaw w niezrównanej skali.